vrijdag, januari 25, 2008

grasduinen in mijn verleden

Nu mijn appartement is opgeruimd door de kuisvrouwen Sien en Maria, kan ik de hoofd- van de bijzaken beter scheiden, ben ik gestoten op een aantal gedichten die ik in het verleden heb geschreven. Uiteraard zitten daar echte misbaksels tussen maar toch een paar gedichten die mijn aandacht vasthielden


De clochard (1990)

De regen kon zijn eenzaamheid
niet doen wegvloeien
De koude had zijn tranen reeds jaren
doen bevriezen
Vele seizoenen had hij doorstaan
op zijn gelaat was het herfst

Zijn thuis is een kartonnen doos
Welcome home-mat is er niet bij
Men mijdt hem omdat hij vuil is
en stinkt naar de alcohol
men vergeet dat ook hij een mens is

Eens wordt het winter
zacht en wit
en oh zo koud
maar de trap naar een beter bestaan
beter dan een liefdeloos leven
de kans op een beter leven na de dood

Geen opmerkingen: