vrijdag, maart 26, 2021

Haarperikelen




Om verder te gaan: Na de thee en de cake ging ze eraan beginnen. Vanuit de keuken steeg een shitgeur op. Ze verdween om terug te komen met een gele puddingachtig papje. Nog nooit heb ik zo'n een kleur gezien. Jammer dat er geen spiegel was. In een mum van tijd had ze me mijn haren ingestreken met de smurrie, een deel ervan toch. 

"Highlights" noemen ze dat. De man die uit de keuken kwam, bleek niet haar man te zijn. Hij grijnsde vriendelijk en sprak gebrekkig de woorden 'goeiedag' uit. Eén of ander familielid nog maar net uit Marokko naar hier gekomen. Hij was een paar maanden aan het werk in een fabriek in Hoboken. Haar vriend was er niet. 

Ze begon me uit te vragen over mijn werk. Ik vertelde haar iets te openhartig over mijn schulden. Ze had de oplossing voor me. Ik moest maar in een bar gaan werken.

Dat had ze ook gedaan, drie klanten per avond. 500 euro per klant. iets mee drinken, in de sauna gaan en als het niet ging, moest ik maar een lijntje c nemen. 

Je zou voor minder doodvallen. Eerst champagne zuipen, dronken worden, dan een geile vent in de sauna en ertussen nog wat wit poeder. Een upper en een downer en dan die vent.

Zonder te oordelen: als je zoiets kan, dan verlies je toch alle contact met je kern? 

 Na 50 minuten mocht ik mijn haar gaan wassen in de sjofele badkamer. Aan de randen van het bad lagen donkere haren, een heel bosje. Had ze haar armen onthaard? Dat zou ik niet laten liggen als ik bezoek had. Na het drogen met de handdoek moest ik gaan zitten. 

Ze begon te knippen en te knippen en terwijl zei ze dat ze er niet veel af deed, dat de andere in het kapsalon er veel meer afknipte. 'Ik luister altijd naar wat de mensen willen en dan doe ik exact wat ze vragen. Dat belooft. Ik loop naar de badkamer en heb er onmiddellijk mijn bedenkingen bij. Maar ze geeft me geen tijd en wil per se de mousse die krullen geeft erin doen. Soft Mousse. Niets van krullen staat er op. Hoe kunt ge zo liegen als het er niet eens zwart op wit staat op gedrukt

Geen opmerkingen: